Hvorfor Tealium?
Tealium er en datafokuseret CDP. Det betyder, at platformen fokuserer på at opsamle, kvalitetssikre og udstille data til brug for andre systemer – foruden at udstille segmenter. En del af Tealiums CDP-setup er et enterprice level tag management system, som gør det let også at aktivere nye scripts direkte og ekstra mulighed for at bearbejde og omforme data. Tealium er det rigtige valg for jer, der gerne vil have samlet al jeres brugerdata et sted, og hermed selv kan styre hvilke data der skal sendes ud til de øvrige systemer i jeres ecommerce løsning og som samtidig gerne vil have fleksibiliteten fra et tag management system.
Ved du egentlig, hvem dine kunder er?
Roman Originals er en britisk forhandler af fashion målrettet kvinder. De sælger online i hele Europa og har fysiske butikker i Storbritannien.
Roman Originals savnede et solidt datagrundlag for at få indsigt i forskellige kundesegmenter. Man havde en opfattelse af, at onlinekunder var yngre kvinder, mens de kunder, de så i de fysiske butikker, var 50+ år. Den manglende indsigt i kundedata betød, at der ikke var nok viden om kundeadfærd og -livscyklus.
Tealium er et datafokuseret integrations-CDP. Denne type CDP var ideel for Roman Originals, da den kan gøre kunde- og adfærdsdata tilgængelige ved at konsolidere, tagge og rense data fra flere forskellige kilder. Dermed kan data anvendes til en 360-graders analyse af købsrejsen.
“One of the biggest myths in eCommerce is that you spend 90% of your time driving 10% of your revenue. For us, Tealium reverses that, and makes everything a lot easier.”
Ian Johnson, Head of eCommerce, Roman Originals.
Resultater:
- 6x ROI på 6 måneder: CDP’en genererede seks gange så meget værdi, som licensomkostningen udgjorde på bare et halvt år
- Kundedata-integritet steg med 35%
- Større indsigt i kunderejsen har ført til bedre markedsføring i mødet med nye kunder