Hvorfor Bloomreach?
Bloomreach er en eksekverings-CDP, som kobler brugerdata tæt sammen med kampagner, da marketingværktøjer som emails, sms, recommendations, website popups, mv. er bygget ind i deres løsning. Det har også indbygget analytics, så du direkte kan aflæse effekterne af dine personaliseringstiltag. Bloomreach er det rette valg for jer, der gerne let vil kunne eksekvere på jeres brugerdata og gerne vil have et sted til de fleste daglige tiltag. En eksekverings-CDP som Bloomreach giver også bedst mening, hvis I ønsker at udskifte emailsystemet med de værktøjer, der er i denne CDP.
Sådan booster du dit salg via emails
Unisport er en af Europas førende forhandlere af fodboldstøvler og fodboldudstyr. De er massivt til stede på sociale medier, hvor de har 6 millioner følgere og har flagship stores i København, Stockholm og Paris.
Unisport havde godt fat i deres målgruppe via sociale medier, men var udfordret på at sende målrettet og personaliseret indhold til potentielle kunder via email, da de manglede kundedata til at lave segmenteringer.
De ønskede at konsolidere et systemlandskab, som kunne binde kundeindsigter tættere på en email-marketingplatform. Unisport valgte Bloomreach’s CDP for at kunne integrere kundedata og dermed skabe personaliseret indhold til kunder og potentielle kunder på baggrund af solid viden om dem.
Kundedata bliver nu opdelt i aktive, passive og bortfaldende, så de kan skræddersy kommunikation til kunderne. Udover fordelen ved at binde kundedata tæt sammen med mailudsendelse har Unisport også fået nye kundeindsigter på baggrund af øget tracking. De har derfor mulighed for at opdage særlige købsmønstre, som de kan agere på.
Resultater
- 300% vækst på marketing automation-omsætning fra 2019 til 2020, efterfulgt af 85% vækst i 2021.
- 50% vækst i omsætningen direkte afledt af emails