Prisen for bedste tekniske løsning
Sanistål er en af de største danske grossister med et komplet produktsortiment til byggeri og industri. For at introducere nye features og stå stærkere i et konkurrencepræget marked valgte Sanistål i 2016 at relancere sin e-handelsløsning med fokus på bedre produktvisning, services og brugervenlighed. En løsning, der med mere end 130.000 produkter og unikke prislister for 25.000 kunder skal håndtere en enorm kompleksitet.
”Mængden af integrationer er imponerende, og juryen var overrasket over, hvor godt Umbraco-løsningen er blevet integreret med andre systemer. Hastigheden er fantastisk, selvom det er en kompleks løsning. Det er blevet løst rigtig godt,” lød det fra juryen, da prisen blev uddelt.
I Sanistål er e-handels- og marketingdirektør Claus Ejlertsen både glad for prisen og for den digitale løsning, der virkelig har skabt resultater, siden den blev redesignet i 2016. Kunderne har taget utrolig godt imod de nye digitale services, og omsætningen er steget med 26 % inden for et år.
”Vi har stort fokus på at understøtte vores kunder med digitale services, der kan effektivisere deres dagligdag. Med de nye onlineløsninger bringer vi disse services helt ud til kunderne, ligesom de får en mere brugervenlig og effektiv oplevelse, når de skal handle. Og netop den gode tekniske løsning er fundamentet for, at vi har kunnet udvikle vores e-handelsforretning så kraftigt gennem det seneste år,” siger Claus Ejlertsen.
Efter relanceringen er salget på mobile enheder tredoblet. Også besøgstallet og antallet af sidevisninger er steget, mens bounceraten er faldet markant. Det indikerer alt sammen, at optimering af brugervenligheden, søgemaskinen og datavisningen på sitet har skabt en mere relevant oplevelse for kunderne.
Vi er stolte over at arbejde sammen med en ambitiøs virksomhed som Sanistål, der vil sine kunder det ypperste og som er tekniske frontløbere. Tak for et godt samarbejde og stort tillykke til Sanistål!
Du kan læse mere om Saniståls løsning her.