I deres demo har de fået mange spændende teknologier og koncepter i spil, som snakker sammen på kryds og tværs:
- Azure App Configuration (genbrugelig konfiguration i azure)
- Azure Service Bus (messaging/queue)
- Azure kubernetes Cluster (Hosting af containers)
- .NET Core Worker (long running process)
- Azure CosmosDb (dokument database)
- gRPC API (moderne WCF lignende protokol udviklet af google)
- UI bygget på blazer (.NET i browseren med webassembly)
Igennem et website bygget på blazer med et gRPC API har man mulighed for at starte et nyt spil sten saks papir. Når et nyt spil startes sendes en besked til en kø i Azure Service bus. En .NET Core worker lytter på køen og starter et nyt spil, gemmer det i CosmosDb og assigner en bot. Alle træk fra bot og spiller udveksles herefter over service bus, og workeren persisterer og broadcaster resultaterne til UI’et via gRPC. Alt var hosted i et Azure kubernetes Cluster.
En super vild demo på kun en time, hvor der virkelig var fart på, fordi de skulle igennem så mange teknologier, hvor det til sidst blev lidt svært at følge med. Jeg ville gerne have set lidt mere opsætning i Azure og at der havde været tid til at gå lidt mere i dybden med et par af teknologierne. 4/5