Brugere som har benyttet appen konverterer 250% bedre end almindelige webbrugere.
Det foretrukne touch point
Søstrene Grene forventer, at appen vil hæve customer life time value for de dedikerede kunder. Ved at være endnu tættere på kunderne forventes det, at appen bliver kernekundernes foretrukne touch point.
Den er allerede lanceret i seks europæiske lande, hvor den er blevet taget rigtig godt imod. Derudover kan man allerede se følgende resultater:
- Siden udgivelsen i slutningen af maj 2022 har 160.000 brugere hentet appen.
- På to dage blev appen den næstmest downloadede i Danmark og har en rating på 4,9 i gennemsnit ud af 5 mulige.
- Brugere som har benyttet appen konverterer 250% bedre end almindelige webbrugere.
- Brugere som har benyttet appen og kigget på DYI- og inspirationsartikler konverterer 380% bedre end almindelige webbrugere.
Mere end bare loyalitet
Appen er som et livsstilsmagasin, hvor man finder alt fra inspirationsartikler, strikkeopskrifter, fund fra butikken og meget mere. Den skræddersyer sit indhold efter den individuelle brugers interesser og behov.
Det betyder også, at appen ikke er en kundeklub i klassisk forstand. Der er snarere tale om, at man bygger et community op om det ’søsterskab’, som Søstrene Grenes loyale kunder føler i relation til brandet og de øvrige medsøstre.
Jacob Schriver,
Digital Platform Product Manager
Bro mellem offline og online
Appen udvikler omnichannel-oplevelsen, idet den giver mulighed for at kunden kan få den finurlige atmosfære fra butikkerne med hjem i lommen. Den er den absolut korteste vej ind i Anna og Claras univers, uanset hvor kunden befinder sig.
Samtidig vil appen berige købsoplevelsen i den fysiske butik. Kunderne kan blandt andet scanne produkter i butikken og få produktinformation og -inspiration. Der er flere tiltag på vej, som giver kunderne mulighed for at aktivere appen, når de går på opdagelse i Søstrene Grenes butikker.
Teknikken bag
Til os, der gerne vil nørde appens tekniske fundament, er der følgende at tilføje: appen baserer sig på en regulær headless content hub (temaer/artikler, DIYs og gallerier), bygget i Umbraco og produktfeed fra det bagvedliggende InRiver PIM. Kundesegmentering og kundedata håndteres i mParticles CDP. App-frontenden er skrevet i SwiftUI til iOS og Kotlin samt Jetpack Compose for Android.
Appen er blevet til i tæt samarbejde Manyone, som har bidraget til arbejdet med det overordnede loyalitetskoncept.