Lokalt online
Coop er Danmarks førende udbyder af dagligvarer med mere end 1.100 fysiske butikker fordelt over hele landet.
Coops online supermarked var første skridt i en ambitiøs omnichannel-strategi, som handler om at forny og forbedre danskernes dagligvarehandel på tværs af alle salgskanaler. Ud over at være tilgængelige for forbrugerne online, ønsker Coop at benytte deres fysiske butikker til at tilbyde kunderne en endnu mere fleksibel service.
Online og offline smelter sammen
I fremtiden vil kunderne opleve en fuldstændig sammensmeltning mellem online og offline. Fra onlineløsningen vil man kunne handle frit mellem tusindvis af varer fra det lokale supermarked eller fra Coop.dk MADS centrale lager. De vil kunne få varerne leveret til døren eller hente dem på specialindrettede pick-up-points i det lokale supermarked.
Medlemsfordele og optjening af bonus fungerer ligeledes sømløst på tværs af kanalerne.
Butikkerne på det digitale landkort
Ved at tilbyde online handel via den lokale butik vil kunderne kunne få deres varer hurtigere – og samtidig vil Coop i højere grad kunne støtte op om de lokale butikker og give dem en andel af den voksende digitale dagligvarehandel.
Coop er bl.a. ejet af selvstændige brugsforeninger, som i generationer har fyldt meget på det fysiske danmarkskort. Med udfoldelsen af omnichannel-strategien bliver butikkerne ligeledes eftertrykkeligt sat på det digitale danmarkskort.
Fra efteråret 2018 er muligheden for ”Bestil og Hent” tilgængelig i udvalgte Coop-butikker, men ambitionen er, at flere butikker skal tilbyde servicen i løbet af 2019.