Tæt partnerskab gennem 20 år
Den sammenhængende kunderejse
Bolia vil tilbyde sine kunder verdens bedste sammenhængende kunderejse, hvor der sker en sammensmeltning mellem alle Bolias kanaler, så kunderne oplever ét samlet Bolia. Udfordringen er, at Bolia har en kompleks forretning med knap 500.000 produktvarianter, salg til både B2B og B2C, fysiske butikker samt en lang række sprog og markeder.
For at kunne skabe den personlige kundeoplevelse, skal Bolia kende hver enkelt kunde. For at mestre det, har Vertica anbefalet Bolia at følge principperne fra begrebet unified commerce. Her handler det om at give kunderne en ensartet oplevelse på alle kanaler, som vi kender det fra omnichannel, men unified commerce tager det skridtet videre. Med unified commerce er der én samlende software, der bringer samtlige touchpoints sammen i realtid.
Data er nøglen
Nøglen til unified commerce og den optimale kundeoplevelse er indsamling, bearbejdning og anvendelse af data. Det betyder, at fysiske butikker, mobil og website er samlet via en Cloudbaseret løsning, så retaileren altid er ajour med viden om kunderne og dermed kan agere kompetent og personligt i dialogen med sine kunder, uanset hvor og hvornår kunderne ønsker kontakt.
Tre-i-én
For Bolia er det afgørende at have en e-handelsløsning, der er fleksibel og responsiv, så den performer optimalt både på stationære og mobile devices selv med Bolias høje krav til håndtering af billeder og video. Alt salg hos Bolia foregår nemlig over websitet – også i de fysiske butikker. Her er ekspedienterne udstyrede med iPads, så de hele tiden har Bolia.com ved hånden og kan give kunden overblik over produktsortimentet. Løsningen understøtter alle forretningsprocesser inklusiv indkøb, salg og logistik.
Èt samlet Bolia
Bolia tilbyder sine kunder den samme digitale løsning i alle brugssituationer. Dermed er det den samme webshop, kunden ser, når han browser på sin egen iPad hjemme i stuen og når han besøger Bolias butikker og browser produktsortimentet på butikkens infostandere og iPads. Det skaber genkendelighed og overblik hos kunden.
Efter kunden forlader butikken, kan ekspedienten sende kunden en mail med en indkøbskurv, der indeholder de produkter, som de sammen har drøftet. Nu kan kunden sidde hjemme i sin sofa og browse produkterne – og med få klik vælge at afgive en ordre på et eller flere af produkterne. Dermed gøres det let for kunden at gennemføre et køb.
Bolia formår på den måde at omdanne et besøg i en fysisk butik til et salg på deres webshop, og hele 50 % af Bolias omsætning skyldes mailtilbud fra butikken, som kunden bagefter accepterer derhjemme.
Når et køb er gennemført, følger Bolia op med personaliserede videoer, hvor kunden kan se de produkter, han har købt. På den måde sikrer Bolia den optimale sammenhæng mellem alle touchpoints med kunderne såvel før som under og efter et salg.
Click & Collect
For at skabe endnu bedre sammenhæng mellem online og offline har Bolia lanceret Click & Collect. En service, hvor kunderne kan vælge at afhente de varer, de køber i webshoppen i den nærmeste butik. Det gælder accessories som tæpper, tallerkener og bestik. Ved bestilling kan kunden se om varen er på lager i den ønskede butik og afhente varen allerede få timer efter. Kunderne kan derudover vælge at afhente mindre møbler, som lamper og lignende, når varerne er færdigproducerede.
Ordrehåndteringen styres direkte fra Bolias butikssystem. Når systemet får besked om, at ordren er modtaget af butikken, sendes en besked pr. mail eller sms til kunden om, at de kan afhente varen i butikken. Udover at tilbyde kunderne en tilgængelig og fleksibel service, er Click & Collect med til at skabe god trafik til Bolias fysiske butikker og øge mersalget.
Fleksibel frontend
Bolia udkommer årligt med en række nye kollektioner, og det skal deres webshop afspejle. Derfor skifter Bolia.com visuelt udtryk, hver gang Bolia lancerer en ny kollektion. Af den grund er sitet udviklet med fokus på fleksibilitet, så Bolia selv kan give websitet en visuel makeover flere gange årligt.
Som kunde hos Bolia får du en unik kundeoplevelse for alle sanser. Bolia har sin egen identitet lige fra en unik signaturduft og sin egen musikkanal på soundcloud i butikkerne til et helt unikt visuelt udtryk på webshoppen.
Line Bering Larsen
Marketing & Omnichannel Director
En fremtidssikret løsning
Bolia og Verticas samarbejde strækker sig mere end 20 år tilbage i tiden, og i fællesskab sikrer vi en løbende videreudvikling og optimering af Bolias løsning. Vi har hjulpet Bolia med at kickstarte udrulningen af deres vision om at skabe verdens bedste omnichannel oplevelse. Det har vi gjort ved at afdække alle kundetouchpoints og med baggrund i en række strategiske workshops afgive forslag til arkitektur og anbefalinger til systemer.
Vertica står bag interaktionsdesignet samt udvikling og integration af den skalerbare e-handelsplatform, som er en Cloudbaseret Optimizely-løsning, hvor alle data om kunder, produkter og ordrer samles i Elastic Search, og al ordrehåndtering samt økonomistyring foregår i AX. Uncle Grey har leveret det nye design.
Med den seneste relancering af Bolia.com har Bolia fået en løsning, der er gearet til international vækst, og som er et stærkt værktøj for virksomhedens marketingafdeling. Løsningen sikrer dynamik mellem sprog, markeder, kampagner, B2B, B2C samt online og offline.
Det nye Bolia.com er såvel en e-handelsplatform som en brandingplatform, og Bolia har fået én sammenhængende løsning på tværs af alle deres systemer – med andre ord unified commerce.
Nobody does e-commerce like Bolia.
Besøg Bolia.com og lad dig inspirere.