Hos Vertica tilbyder vi en struktureret proces, hvor vi sammen med jer definerer klare digitale ambitioner og omsætter dem til målbare resultater.
Vi ved, at digital strategi kan føles komplekst, og at mange ledere og medarbejdere synes, det er svært at træffe de helt rigtige beslutninger – men sjældent tør sige det højt. Derfor stræber vi efter at gøre processen så overskuelig og konkret som muligt, så alle kortene kommer på bordet. Så bliver det nemmere at spille dem rigtigt.
I sidste ende er det jer, der skal bestemme virksomhedens digitale retning. Det, vi er gode til, er at hjælpe med at opsætte rammerne. Vi har 20 års erfaring med at skabe ecommerce-løsninger for alverdens forretninger i både B2C og B2B, og vi har gjort os umage med at fylde værktøjskassen godt op undervejs.
Resultatet er en proces, der starter med indsigt og slutter med handling. Vores erfaring er nemlig, at et solidt fundament af viden og forretningsforståelse er det, der gør implementeringen effektiv og målrettet. Og det der skaber størst værdi for jeres forretning.
Før vi overhovedet begynder at tale om teknologi, platforme og løsninger, skal vi forstå jeres forretning, jeres kunder og jeres marked. Vi spørger jer blandt andet om:
Vores tilgang er datadrevet, men også praktisk. Vi skaber overblik over både muligheder og udfordringer, så I har et stærkt fundament at handle ud fra.
Ved at kortlægge kunderejsen og jeres samlede værdikæde, identificerer vi de udfordringer og muligheder, der findes i jeres nuværende digitale kanaler. Dette indsigtsarbejde danner fundamentet for, at vi i fællesskab kan udarbejde en målrettet strategi.
Vi starter med at afstemme forventninger, målgrupper, fokusområder og succeskriterier, så vi sikrer, at analysen er målrettet og værdiskabende fra start.
For at forstå jeres forretning og jeres udfordringer interviewer vi tre af jeres relevante stakeholders.
Vi lægger os i selen for at forstå dine kernekunder og deres interaktion med dit brand og dine kanaler. På den måde finder vi de steder, hvor kunderejsen kan optimeres.
Informationen fra den kvalitative dataindsamling omsættes til spørgeskemaer, der skal udvide og kvalificere undersøgelsen med kvantitative data.
Afslutningsvis præsenterer vi indsigterne og vores analyse af relevante indsatsområder, der kan danne grundlag for jeres digitale vækststrategi.
Med udgangspunkt i indsigtsanalysen definerer vi konkrete mål og initiativer for jeres digitale ambition. Vi prioriterer indsatsområderne og udarbejder et roadmap, der guider implementeringen over en 2-3-årig periode.
Sammen med jer lægger vi en plan for, hvordan I gør jeres ecommerce-oplevelse så naturlig, smidig og værdiskabende som muligt. Samtidig hjælper vi jer med at få hele organisationen med ombord – for digital strategi handler ikke kun om kunderne, men også om medarbejderne, der skal drive den digitale forretning.
Derudfra definerer vi sammen en realistisk og håndgribelig digital strategi. For os er det nemlig vigtigt, at strategien ikke bare bliver et flot PowerPoint-slide, men et arbejdsredskab, der rent faktisk hjælper jer med at rykke fremad digitalt.