Godt nyt til den travle VVS’er, der er kommet afsted uden de rigtige varer eller mangler nye varer til lageret. Sammen med Brødrene Dahl har vi lanceret en spritny app, der giver håndværkerne direkte adgang til det fulde butiksunivers lige ved hånden.
af kunderne benytter sig af BD-appen, når de handler.
af kunderne anvender appens mulighed for selvbetjening.
af alle kunder, som anvender selvbetjeningsfunktionen i appen, anvender også commerce-funktionen
Hvordan skaber man et hurtigt købsflow, der sparer dine kernekunder for tid og besvær?
Håndværkere er en faggruppe, som ofte har travlt, og som ofte skal løse opgaver inden for en stram deadline. For at hjælpe håndværkerne med at spare tid har Brødrene Dahl udviklet en app, som hurtigt er blevet et af håndværkernes vigtigste værktøjer i det daglige arbejde.
I appen har kunden adgang til det fulde BD-univers. Appen personaliseres løbende, så den enkelte bruger præsenteres for relevant indhold. Den binder kundens købshistorik, lagerstatus, transaktioner, geolokation samt følgesedler sammen i en samlet platform.
I praksis står den travle VVS’er og skal installere et nyt toilet. Når håndværkeren åbner appen for at skaffe et produkt, fremgår det, hvor de tre nærmeste Brødrene Dahl-butikker ligger, og hvor mange enheder af den ønskede vare, som findes på lager. Dermed kører håndværkeren ikke forgæves.
Den travle håndværker vælger så om han/hun vil køre ned i butikken og hente produktet eller have det leveret på arbejdspladsen.
Når kunden ankommer til en Brødrene Dahl-butik skifter appens interface automatisk til selvbetjening, så han/hun kan scanne varer og efterfølgende gennemføre transaktionen med et swipe.
Hvis kunden bestiller en vare, er der mulighed for at få kviklevering på under en time. Geolokationen i appen fortæller chaufføren, hvor kunden befinder sig, og hvortil varerne skal leveres. Kunden kan følge ordrens rejse og planlægge arbejdet derefter.
Flere Brødrene Dahl-butikker er åbne for kunderne døgnet rundt – hele året. Det betyder, at kunder kan låse sig selv ind i de fysiske butikker og gennemføre deres køb, præcis når det passer dem. Denne 24/7-ordning bliver rullet ud til flere Brødrene Dahl-butikker allerede i løbet af i år og næste år.
Efter lanceringen af appen har mange faste kunder taget appen til sig og bruger den nu flittigt, hvilket resultaterne understreger.